Londen, dag 1&2: Waar is de Tower Bridge???

20 mei 2014 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Hallo allemaal!

Gisteren zijn we met de Stenaline vertrokken vanaf Hoek van Holland.  Na onze spullen in onze hut gebracht te hebben zijn we het schip gaan verkennen. Overdag in het hoofdseizoen lijkt er een heleboel te doen te zijn maar het was nu heel rustig. Ik was vooral onder de indruk van het basketbalveldje op het dek(met een grote kooi eromheen).

Tijdens het inchecken werd ons verteld dat we ''s ochtends om 05:30 gewekt zouden worden maar voor de zekerheid hebben we toch onze eigen wekker maar gezet. Uiteindelijk was dit niet nodig want de volgende morgen werden we gewekt met een vrolijk reggaemuziekje. Ons ontbijtje bestond uit een croissantje en een wel heel bijzondere pain au chocolat, met twee tandenbrekende plakjes diepvrieschocola ertussen. Aparte bite, maar best wel lekker.

Na het ontbijt, op naar de trein! Nu we voet op het Engelse land hadden gezet voelde ik me juist echt op vakantie, begint er een Stena-madame Nederlands tegen me te praten, terwijl de rest van haar collega's allemaal Engels spreken. Snel de trein in dus, naar London Liverpool station (mooi station!). Daar hadden we een beetje troubles met het kopen van een metrokaartje. Maar het is gelukt! We hebben nu een Oyster card(soort OV-chipkaart) die we de hele week kunnen gebruiken. Met de metro zijn we dus verder gegaan naar het hotel. Daar hebben we de koffers achtergelaten om eindelijk Londen te gaan bekijken.

De Tower Bridge ligt op loopafstand van het hotel, mits je de goede kant op loopt....het duurde even maar toen ik doorhad hoe de kaart werkte(Het wordt allemaal best lastig als je drie verschillende kaarten gebruikt) hadden we het gauw gevonden. Tot onze verbazing was de brug blauw, terwijl wij ons allebei herinneren dat hij rood was. Kan ook aan ons liggen... Van de Tower Bridge zijn we langs de Thames naar de London Bridge gelopen, daarvandaan nog even The Monument bezocht en toen de metro ingestapt, terug naar het hotel. Hier hebben we even onze voetjes laten rusten en mams heeft een leuk straatje gevonden waar we waarschijnlijk wat kunnen gaan eten straks.

Morgen gaan we naar Madame Tussauds , Regent Park en the Zoo. Nu gaan we op zoek naar Brick Lane om een hapje te eten.

Tot morgen! Xx

1. Rowena:
    20 mei 2014
    Enjoy.
  2. Tessa:
    21 mei 2014
    Ik heb een foto van de vorige keer dat we bij de Tower Bridge waren en toen was ie toch echt ook al blauw!